کنگره ملی طب ایرانی فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین رشته‌ای

کنگره ملی طب ایرانی فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین رشته‌ای

کنگره ملی طب ایرانی فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین رشته‌ای

دکتر سید مجید غضنفری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

 کنگره ملی طب ایرانی؛ فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین رشته‌ای

طب سنتی ایرانی یک مکتب طبی مستدل و مستند به منابع علمی و اصیل می‌باشد که توسط حکما و علمای ارجمندی بی شماری پایه گذاری و توسط دانشمندان بی‌نظیری مثل ابن سینا و زکریای رازی ساماندهی و توسعه داده شده است.

آنچه که در منابع مستند قدیمی موجود بیان گردیده مربوط به زبان علمی روز همان دوران بوده و ضرورت دارد که به زبان و گفتار علمی امروزی تبیین و ترجمه گردد و این امر مستلزم همکاری‌های بین رشته‌ای توسط متخصصین علاقمند مرتبط می‌باشد.


انجمن علمی طب سنتی ایران  تصمیم به برگزاری اولین کنگره طب سنتی ایرانی نمود تا زمینه تجمیع و آشنایی بیشتر علاقمندان با مطالعات مرتبط با طب سنتی ایرانی را ایجاد کند و ضمن ایجاد تعامل با سایر رشته‌های تخصصی در هر رشته و موضوع در قالب مفاهیم طب ایرانی، زمینه انتشار آثار به روز و مستند از مبانی طب ایرانی را فراهم آورد.

 اولین کنگره طب سنتی ایرانی با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل در تاریخ ۹ لغايت ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در محل سالن همایش‌های بین المللی رازی برگزار خواهد شد.

همه علاقمندان به توسعه طب ایرانی به ویژه اساتید، متخصصین و دستیاران رشته‌های طب ایرانی و داروسازی سنتی با مشارکت فعالانه خود در این کنگره - که دارای امتیاز بازآموزی نیز می‌باشد - زمینه رسیدن طب سنتی ایرانی آکادمیک به جایگاه واقعی خود را هموارتر نمایند.

لینک کوتاه:

http://pm.behdasht.gov.ir/Xc47
 

ادمین انجمن علمی طب سنتی ایران